lørdag den 1. september 2012

Alektorofobi

Jeg har fået en fobi.
Alektorofobi.
Angst for høns.
Og nej, det er ikke en joke.

På mit arbejde går der høns frit rundt. Så jeg har udviklet en frygt for høns.
Og børnene går helt hen til dem og siger "Hvorfor er du bange for dem? De er da søde!" og har bare lyst til at redde børnene eller råbe at de skal flygte.
Det er ikke fordi jeg er bange for at de skal hakke mig eller kradse mig, det er bare selve hønen der skræmmer mig. Jeg er bange for at den skal komme tæt på mig, kigge på mig.

Og jeg prøvede at kurere det sammen med min mor, da børnene var gået hjem. Så hun tog én op og så skulle jeg gå tættere og tættere på den, klappe den og holde den osv. Jeg græd fordi jeg var så bange og følte mig så presset og truet.

Det værste er at jeg synes at det er så sindssygt latterligt - det er jo høns?! Jeg føler mig så dum, især når børnene udpensler, hvor harmløse de er...
Børn er så modige - frygtløse... Og jeg er fucking bange for høns.
/Torsken
//Luna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar